Isnin, 27 Februari 2012

Tangisan Syria


Tangisan syria semakin hari semakin memuncak dek kerana keganasan rejim Assad yang ingin menghapuskan ahli sunnah wal jamaah.Masya Allah…buruk sungguh sikap mereka!Di hadapan seperti islam,namun disebaliknya, merekalah musuh islam!Ramai orang masih tidak mengetahui ISU-ISU ini kerana merasa masih berada dalam keadaan selesa.Itulah umat islam kini.Islam pada namanya namun bukan pada hati dan sikapnya.

                                
Video ini adalah keganasan rejim Bashar Assad kepada ahli sunni
                                              
Bayangkan andai ahli keluarga kita di sembelih,dibunuh!

(Gambar kanan sekali ialah rupa sebenar Hamzah Bakur, gambar sebelum dan selepas pembedahan)
 

 Video dan gambarnya telah tersebar dalam keadaan rahang dan mulutnya telah tercabut. Pembedahan telah dilakukan bagi menyelamatkan nyawanya sejurus dibawa ke hospital tetapi Allah lebih menyayanginya. Namanya Hamzah Bakur. Hamzah meninggal dunia tidak lama kemudian. Jumpa kamu di syurga wahai Hamzah!


 
  
Penderitaan kanak-kanak syria.Bayangkan andai ini anak-anak atau adik2 kita!



Anak ini disembelih kepalanya..!Masya Allah..Moga dirimu Marwa di tempatkan besama orang yang syahid







Kanak-kanak lelaki ini kelihatannya sudah puas menangis, kering airmata untuk menangisi apa yang berlaku ke atas dirinya. Hanya tulisan yang tertera menerangkan perihalnya.."AKU ADALAH ANAK YATIM..HAFEZ (AL-ASAD) TELAH BUNUH DATUK AKU,BASYAR TELAH BUNUH AYAH AKU"..Kanak-kanak ini kehilangan datuknya dalam peristiwa pembunuhan beramai-ramai di Hama 1982 dan Basyar yang membunuh ayahnya tahun 2011..



"Kamu membunuh kaum yang rindukan syahid"..Salah sebuah dinding di Syria tertulis..Kamu silap wahai Basyar jika kamu fikir rakyat Syria akan berundur dgn keganasan tentera kamu..Kamu seribu kali silap!

Kenyataan orang syiah tentang isu Taqiyyah (Berlakon) dengan orang sunni
dan Mereka juga mengkafirkan para sahabat nabi




Sumpah dan ikrar rakyat Syria.Hidup dan Matiku untuk Allah!




1. Penjelasan Dr. Yusof al-Qaradhawi ttg situasi Syria
2. Suasana di Baba Omar, Syria pada 14 Febuari (Valentine day) - Rakaman    LIVE oleh penduduk Syria

Sahabat,ini baru sedikit penderitaan yang di alami mereka.Masih banyak lagi penderitaan-penderitaan yang mereka terpaksa tempuhi dan alami.Kita kini masih berasa selesa.Masih boleh berbangga dengan kekayaan,keluarga,harta yang ada.Bayangkan andai ini semua berlaku kepada kita!

Kita sekarang masih pentingkan diri sehingga kita terlupa penderitaan umat islam yang lain.Kadangkala kita rasa ujian kita terlalu berat tanpa memikirkan ujian yang lagi dahsyat kepada umat islam yang lain.Setiap kali kita solat,pernahkah kita mendoakan mereka?Pernahkah kalian menangis kerana mereka?Pernahkah kalian menyumbangkan sedikit harta untuk mereka?Sedarlah kalian dengan penderitaan mereka!Jangan dek kerana kelalain kita,mereka menuntut kita di akhirat kerana tidak mengendahkan mereka!Waktu itu tiada gunanya lagi untuk kita menyesal!


Sahabatku,
Sedarlah!
Dunia Islam lebih memerlukanmu
Dunia Islam menuntut haknya terhadap dirimu
Menjawab setiap tohmahan
Menjawab setiap kritikan
Menentang kezaliman
Dengan keputusan yang membanggakan!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan